Protestantse Kerk in Nederland
Protestantse Gemeente Boornbergum-Kortehemmen

Onze Vieringen Onze Vieringen

Onze vieringen

Elke zondag vindt er een kerkdienst plaats om 9.30 uur in Boornbergum. Het hoogtepunt van de liturgische tijd ervaren we in de vieringen van de Stille Week en Pasen. Op hoogtijdagen, zoals Pinksteren en Kerstmis, zijn er vaak bijzondere muzikale bijdrages en is de groep liturgisch bloemschikken “Floreant Deo” betrokken. Op de laatste zondag van het kerkelijk jaar, de zondag voor de 1e Advent, gedenken wij de mensen uit en rond onze gemeente en onze dorpen die in het afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden. Op de zaterdag ervoor is de kerk open tussen 16-18.30 u om een kaarsje te branden voor overleden dierbaren.
Wij gebruiken hedendaagse vertalingen van de Bijbel en het Nieuwe Liedboek (2013). Tevens experimenteren wij met een “liturgisch katern” om meer ruimte te creëren voor verstilling en liturgische gezangen. Regelmatig werkt onze cantorij mee aan een viering en leren wij met hen liederen die bij onze oecumenische muziekcultuur passen. Enkele keren vindt er een Fryske tsjinst plaats en wij zingen regelmatig Fryske liederen. De preek of meditatie is voor ons een moment om actuele vragen te overdenken.
Kinderen en jongeren zijn van harte welkom in onze vieringen en aan de tafel van de Heer. Ouders, die hun kinderen willen laten dopen, hoeven geen belijdend lid te zijn. Er kunnen rouw- en trouwdiensten (waaronder de zegening van andere levensverbintenissen) in onze kerk plaats vinden. Via Kerkdienstgemist.nl worden onze diensten live met beeld uitgezonden en kunnen ook op een later moment worden teruggekeken.

Gemeentezondag 2024

Cantorij